ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

برآورد ۲.۵ میلیارد دلاری لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در بازار ایران

  • کد خبر: ۱۷۸۶۶۸
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
برآورد ۲.۵ میلیارد دلاری لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در بازار ایران
رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران گفت: برآورد می‌شود دو تا ۲.۵ میلیارد دلار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در بازار ایران وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا بحیرائی با بیان اینکه بحث برندینگ در صنعت آرایشی و بهداشتی اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: برآورد می‌شود دو تا ۲.۵ میلیارد دلار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در بازار ایران وجود دارد.

به گفته وی عمده  این لوازم آرایشی محصولات مربوط به چشم هستند که این محصولات برند، از طریق قاچاق وارد کشور شده‌اند یا تقلبی هستند. برای مثال افرادی که از برند خاصی استفاده می‌کنند، حتی اگر با مهندسی معکوس آن مشابه نمونه خارجی، داخلی سازی شود، مصرف کننده همچنان دنبال همان برند است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنوع صنعت آرایشی و بهداشتی در ایران به اندازه کافی نیست، تصریح کرد: تولید فعلی صنعت آرایشی و بهداشتی بر اساس مهندسی معکوس روی برندهای گذشته انجام می‌شود و رقابت خاصی هم با برندهای به نام دنیا ندارند که این موضوع ممکن است در آینده منجر به افت کیفیت تولید داخل شود.

به گفته رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران در حوزه تولید لوازم آرایش، برخی محصولات، از جمله مداد چشم فقط در چند کشور خاص تولید می‌شود و به تعداد انگشت‌های دست کارخانه مداد چشم در دنیا است. بنابراین دیگر کشورها هم نیاز خود را به کشورهای دیگر سفارش می‌دهند. به طور کلی تولید محصولات آرایشی مرتبط با چشم در ایران ناچیز و شاید پنج درصد بازار باشد. اما تولید انواع کرم راحت‌تر و تکنولوژی آن ساده‌تر است.

بحیرائی همچنین با بیان اینکه برآورد می‌شود دو تا ۲.۵ میلیارد دلار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در بازار ایران وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر اکثر کالاها در این حوزه اجازه ورود به کشور ندارند.

وی افزود: برخی فروشندگان می‌گویند جنس‌شان درجه دو است که این موضوع درست نیست و این کالاها معمولا تقلبی هستند.

بر اساس این گزارش، از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ واردات تمام لوازم آرایشی و بهداشتی به غیر از عطریات، متوقف شد و در پی آن دست‌اندرکاران واردات این محصولات نسبت به افزایش قاچاق لوازم آرایشی هشدار دادند، چرا که به گفته آن‌ها تولید لوازم آرایشی در کشور پاسخگوی نیاز نیست و ممنوعیت واردات این محصولات باعث افزایش کالای تقلبی و قاچاق در بازار شده است.  

البته در این مدت چندین بار قرار شد در این تصمیم تجدید نظر شود، اما به نظر می‌رسد هنوز تصمیم جدیدی در رابطه با کاهش محدودیت‌های واردات گرفته نشده است.

آمارهای قبلی گمرک نیز نشان می‌دهد محصولات آرایشی و بهداشتی مراقبت از پوست و مو به مقدار ناچیزی وارد کشور می‌شود، اما واردات تعداد زیادی از این اقلام از قبیل کرم، صابون و لوازم آرایشی ممنوع است که به گفته مسئولان مربوطه، مبدأ ورود آنها مناطق آزاد یا قاچاق هستند یا اینکه به صورت فله وارد کشور شده و با برندهای مختلف خارجی بسته‌بندی و در بازار عرضه می‌شوند.  

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->